Engla - "Sveriges Ängel"

Varför blir det en sån jävla uppståndelse över det här med Engla egentligen? Visst, jag tycker att det är jätte hemskt att en liten flicka blir mördad av en äcklig pedofil och efterbliven lastbilschaufför, men vaihelvete? det dör folk varje dag. Men dem tänder inte hela sverige ljus för. Självklart, jag förstår att det blir en stor grej, eftersom alla tycker "Här? I Sverige? Det kunde ju ha hänt mitt egna lilla barn!" Ojojoj... 30 tolvåringar blir kidnappade för att säljas som prostituerade i kina. Och det blir bara ett utrikesuppslag i DN.
    Och den här grejen med ett öppet brev till hela sverige "Tack för erat stöd, jag vet att Engla är på ett bättre ställe nu... osv." är ju bara helt knasigt. Det där brevet säger egentligen: "Tack massmedia. Ni tjänade storpengar på min dotters död." Och grabbarna uppe på aftonbladet sitter ju bara nöjda på kontorsstolarna och reflekterar över att löpsedeln med en bild på 10-åriga Engla gör så blaskan säljer som smör i solsken.
    Och inte nog med det. Nu ska dem sända Englas begravning i TV också. Hur jävla sjuk i huvudet får man bli? Låt föräldrarna sörja ifred, och släpp den där parasit-grejen att tjäna pengar på att folk dör. Men vad ska man förvänta sig? Tyvärr är cashen det bästa som finns för dem flesta...
       Pengar, pengar, pengar, kronor i timmen minuten å sekunden

peace

Kommentarer
Postat av: Pauline

Men på ett sätt är det ju bra med publiciteten.. Eller, jag håller med dig Acke, men det här gör nog både föräldrar och barn mer vaksamma så att det kanske inte händer lika lätt igen.
Eller jag vet inte. Jag har solsting btw.

2008-05-09 @ 12:27:56
URL: http://paulinechristine.blogg.se
Postat av: Pauline

Och så saknar jag dig.

2008-05-09 @ 12:28:07
URL: http://paulinechristine.blogg.se
Postat av: OGoxiszszzz

BÖG! NUR HAR DU SLUTAT BLOGGA IGEN JU :@

2008-05-15 @ 23:03:24
Postat av: OGoxiszszzz

Och jag saknar dig också lite :$

2008-05-15 @ 23:03:56
Postat av: beatrice

först var du bög för att du bloggade, nu är du bög för att du slutar. livet är hårt acke ;)

2008-05-16 @ 08:23:49
Postat av: Pauline

nej alla utom du får ge upp! :D

2008-05-17 @ 00:21:47
URL: http://paulinechristine.blogg.se
Postat av: oxiszszzzz

jag har iof aldrig sagt att han va bög när han började? :S

2008-05-18 @ 22:19:31
Postat av: acke

ja det är hårt när man är gangster :P

2008-05-19 @ 13:05:13
URL: http://ackesolna.blogg.se
Postat av: tilda

så jävla rätt skrivet.. trots att det låter fel på ett sätt mot Engla.. Men hela tanken är så jävla rätt!

2009-08-02 @ 22:12:14
URL: http://milltan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0