PAPPA

Jag har kommit på att min pappa är den roligaste och barnsligaste farsan som finns. Det finns inget bättre än:

  • När han dricker direkt ur mjölkpaketet och när man sen kommer på honom säger han "skvallra inte till nån.
  • När han sitter vid matbordet och snackar om att hans tunnbrödrulle ser ut som ett avsågat lårben.
  • När han säger att jag borde sälja pauline för trehundra kameler.
  • När han sen kommer på en plan om stulna norsborgs-barn och kamelfarmer.
  • När han är dyngrak när man kommer hem från skolan, och bortförklaringen är "Det är ju löning idag"
  • När han inte minns någonting.
  • När han helt plötsligt minns allt.
  • När han hotar mig med att komma in naken i mitt rum när jag har kvinnligt besök.
  • När han alltid ska ha rätt.
  • När han pratar om bajs under middagen.
  • När han försöker supa ner mig.
  • När han inte släpper iväg mig på fredagskvällen förrän jag har bjudit honom på en av mina öl, när han redan har snott en.
  • När han ber mig hålla folkölen i bilen när det är poliskontroll.
  • När han alltid är arg för att han inte har några pengar, och sen frågar om nån ska ha nåt på 7-eleven 10 minuter senare.
  • När han ska provköra moppen på landet efter 4-5 groggar utan hjälm.
  • När han aldrig låser dörren när han bajsar/badar.
  • När han tjyvröker under fläkten och säger samma sak som i punkt 1.
  • När han är "sjuk" och hemma från jobbet, pga ryggont varannan vecka.
  • När han "bara ska över till micke en sväng", glömmer mobilen och slår sig ner på gröne jägarn.
  • När han somnat på soffan och, som han har lärt mig, blånekar när man väcker honom.
  • När han är arg för folkölen är slut.
  • När han ska prata om blommor och bin med mig.
  • När han försöker vara med på någon skådis-quiz och alla svar blir "Nicholas Cage"
  • När han försöker uppfostra Ebba genom att säga att hon är duktig och bajsar stora korvar.
  • När han lär mig om sveriges rättsystem.
  • När han nekar till att han har berättat om hans "stulna-moppar-lista" som ung.
  • När han varje gång jag ska till huvudsta håller ett halvtimmes långt föredrag om att "på min tid gick vi inte över tågspåret..."
  • När han berättar om fjärilar som han har sett på animal planet.
  • När han tror att alla filmer man citerar är Miami Vice.
Ja, min pappa är den bästa man kan ha.

Kommentarer
Postat av: Bästis

När han somnat på soffan och, som han har lärt mig, blånekar när man väcker honom.
När han är arg för folkölen är slut.

Låter som dig!

2008-03-06 @ 23:45:06
URL: http://kallamigtove.blogg.se/
Postat av: acke

Pappa upp i dagen! :D

2008-03-07 @ 09:33:47
URL: http://ackesolna.blogg.se
Postat av: Mr.E.

Haha, Axel...helt allvarligt, jag har träffat din far två gånger, första gången köpte han ut öl åt dig, andra gången var på söder hemma hos dig. Då han ville ha öl :D. Något speciellt är de med din far iaf!

2008-03-07 @ 17:45:28
Postat av: beatrice

gulliiiigt! :D

2008-03-08 @ 18:35:08
URL: http://bbeatrice.blogg.se
Postat av: gulligt?!

alkoholism-varning?

2008-03-09 @ 20:39:50
Postat av: acke

folköl är en livsstil förfan..!

2008-03-09 @ 22:31:43
URL: http://ackesolna.blogg.se
Postat av: Pauline

han är bäst :) haha bara 300 kameler, det var lite snålt tycker jag minsann!

2008-03-10 @ 13:49:43
URL: http://pauliiines.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0