Måndag

Nu sitter jag framför datan och bloggar igen. Jag kom precis hem efter att hämtat lillesyster från dagis och tagit en lång promenad längs götgatan med Ebba på axlarna. Inte så roligt sällskap när man har en liten skit på axlarna som bara svarar negativt på mina frågor...

Imorse var jag som en zombie när jag kom till skolan. Kul att plugga in ett dubbelsidigt A4 om folkmord en tidig måndagsmorgon efter sportlovet... Jag känner att de sju av 9 dagarna av supande kommer ikapp nu...

Och efter mycket tjat från mr.E så ska jag skriva en liten historia om en fredag för någon vecka sedan:

"Fest på Karlaplan, 080222, ca klockan 22.30.
Jag och kim satt i soffan bland brats och äckliga, dansande fjårtisar. Ett samtal inkommer till kims mobil och han ska iväg och möta Soso och Timmy. Jag satt ensam kvar i soffan och spanade runt bland främlingar jag inte ens ville lära känna. Efter ett tag smsar jag kim och han säger att han är påväg upp till lägenheten. Då byter jag min spaningsposition till hallen, mitt emot dörren. Efter några minuter plingar det på och jag märker hur bratsen blir lite nervösa. Vem ska komma?

Jag lugnar dem och tar på mig ansvaret att öppna och säga till dem som plingar att gå, för det är fullt på festen. När jag öppnar dörren möts jag av den underbara synen av inte bara kim, soso och timmy. Utan hela solna-ligan stående utanför dörren.
    - Tyvärr grabbar... dem säger här inne att ingen får komma in. Det är fullt...   ...men jag skiter fan i vad dem säger, så, VÄLKOMNA!

Jag vänder på mig, och går in till vardagsrummet till min spaningspositionen igen. Första parkett till entrén. Det tar inte mer än några sekunder tills någon av bratsen säger till Mr.E "Ni kommer inte in, Stick!" Lika snabbt smäller det och bakåtslicket landar vid mina fötter. Alla får panik, alla förutom jag. Jag ler. Underbart!

Ungefär då blir vi tvungna, av nån konstig anledning, lämna det så fina östermalm."

Tänk att det här händer varje gång solna är på utflykt.

Peace

Kommentarer
Postat av: Pauline

var det då du och adam var på samma fest..? :S

2008-03-03 @ 19:59:07
URL: http://pauliiines.blogg.se
Postat av: Pauline

eller.. det var väl ridigare..? äh skitsamma ^^
nu har jag ny bloggadress så du vet..

2008-03-03 @ 20:09:23
URL: http://paulinechristine.blogg.se
Postat av: acke

haha, aa det var det, men han hade gått då :)

2008-03-03 @ 22:44:10
URL: http://ackesolna.blogg.se
Postat av: Soso

Acke (: glöm inte min header som du ska göra åt mig baby! nu är bilderna uppe på min vägg!

2008-03-04 @ 00:00:08
URL: http://soso213.blogg.se
Postat av: Mr.E.

tack :>

2008-03-05 @ 10:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0