gnällacke

Jag hatar att gnälla, men eftersom jag lovade att börja blogga om nåt bättre så ska jag börja nu:

Jag såg precis en reklam som började med nånting "Tänk dig en underbar värld utan ojämn hud..."
VAFAN?
Varför säger man på en tevereklam att en värld blir underbar när man har mjukt skinn? Är det lagligt att säga så i teve? Jag förstår verkligen att vårat samhälle är så könsuppdelat som det är. Att små tjejer ska lära sig att man kan leva lyckligt, bara man använder dove megasupersilkbodylotion dagligen, är ju bara sjukt.

Men ja det är klart, nu finns ju "doves bodymilkaftershave - for men" också, så det blir ju inte orättvist.
"vad bra! nu har vi på loreals PR-avdelning kommit på att folk inte kan klaga på att vår kampanj könsdiskriminerar om vi har en produkt för män också!"

Aa visst, ALLA ska tycka att en perfekt värld är pormaskslös.

Vad fint av er, alla stora, pengakåta världsföretag.

peace

Kommentarer
Postat av: Pauline

haha så rätt så rätt..

2008-03-05 @ 14:27:46
URL: http://paulinechristine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0