alla stjärtans dag

Fan vad bra jag har gjort ifrån mig i skolan idag, till skillnad från gårdagen då jag gjorde absolut ingenting under mina 3 timmar i skolan. Eller jo, det gjorde jag iochförsig. Jag fick ett ryck och satte mig o ritade gubbar i illustrator. Det slutade med att det blev ett spontant gatukonst projekt. Nu sitter det gubbar lite här och var i skolan med pratbubblor med DG internskämt. Underbart med lite fin konst i kapitalist-skolan no:1.... och dem sitter kvar än så länge!

Idag var det ändring, jag har suttit och skissat på ett par kosshörlurar som jag ska träna på att redesigna. Det som gett mig inspiration är dels att Ras Crickets skiva gått i ett hela dagen (jag tror resten av klassen börjar tröttna) och dels att man tänker mycket på kärlek den 14:e februari, Pauline är min inspiration ganska ofta... precis som Cricket sjunger i låten "Skin" - "you're my inspiration and my shining star!"

Och nu kom jag på en till källa till min inspiration: VÅRVÄDER! hoppas bara att det slutar blåsa så förjävligt att öronen nästan ramlar av...

image8


Tillbaka till ämnet: Alla hjärtans dag.

Den här dagen är precis som vilken annan som helst. Samma skoldag, samma café kväll, samma middagstid. Jag förstår inte folk som håller på att gnälla om att det är jobbigt att man inte är kär i någon på alla hjärtans dag - det är en helt vanlig jävla torsdag, det är bara att den kallas för alla hjärtans dag. jag hatar när folk gnäller överhuvudtaget. gnäll om konst på gråa betongväggar, gnäll om mobilförbud i tunnelbanan, gnäll om invandrarpolitik. varför kan inte folk bara vara glada och gilla läget? alla hjärtans dag borde vara året om så att alla är glada och sprider kärlek varenda jävla dag. Till gatukonstnärer, till skrikiga fjårtisar som pratar högt i telefon, till invandrare. Till alla.

peace

/naiva acke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0